סופדים לגאון החב"די • "עם ישראל איבד תלמיד חכם גדול"

    בעריש פילמר, גואל ועקנין No Comments on סופדים לגאון החב"די • "עם ישראל איבד תלמיד חכם גדול"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו השוהה בימים אלו במסע לחיזוק היהדות בארה"ב התבטא בשיחה 'לשטורעם' עם קבלת הבשורה קשה על פטירתו של הרב מרדכי שמואל אשכנזי רבה של כפר חב"ד.

    הגר"ד הוסיף: עם ישראל איבד תלמיד חכם גדול, מנהיג לעדתו, שחקר רבות את נושא התפילה ומתוך לב אוהב ידע לעמוד בתפילה למען כלל ישראל".

    "רק לפני שבועיים שוחחנו ארוכות ואני מקבל בכאב גדול את הבשורה הקשה ומתפלל לבורא עולם שיעמיד לנו רועים נאמנים הממשיכים את דמותו".

    והמשיך הגר"ד לאו: "בי"ט כסלו האחרון שמעתי בכפר חב"ד את מילותיו של המרא דאתרא ואי אפשר היה שלא להרגיש את האהבה הרבה שתושבי הכפר בפרט וחסידי חב"ד בכלל חשו כלפי הדמות של הרב שהחזיר להם אהבה וחיבה אמיתית".

    סגן השר לשירותי דת,  אלי בן דהן ספד לרבה של כפר חב"ד הרב מרדכי אשכנזי ואמר כי "הרב אשכנזי תלמיד חכם גדול מאוד. אני זכיתי להכירו בלשכתו של הרב הראשי לשעבר הראש"ל הרב מרדכי אליהו זצוק"ל. הרב זצוק"ל אמר לי עליו שהוא תלמיד חכם גדול אמיתי. חיבר ספרים רבים ועסק רבות בהלכות תלמוד תורה. הרב אשכנזי את כפר חב"ד שנים רבות והיה מקורב מאוד לרבי מחב"ד. פטירתו הפתאומית לצערנו הרב תותיר חלל גדול בקרב קהילת רבני חב"ד".

    מפלגת יחד בראשות ח"כ אלי ישי: "אנו מביעים צער עמוק על הסתלקותו של הגאון הצדיק הרב מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, מרא דאתרא של כפר חב"ד. הרב זצ"ל, חבר ביה"ד של רבני חב"ד, היה דמות מופת, נערץ ומוערך בחוגים רבים שייצג את החסידות בגאון. אוי לנו על אבדנו של אוהב הארץ הגדול, איש החסד והעשייה שכולו אהבת ישראל"



    0 תגובות